Mam problem z Octavia 1,9 TDI 110. Miesiąc temu wymieniałem rozrzad po przejechaniu 113000 km. Za poradą jednego z uzytkownikow nie zdecydowalem sie na wymianą w ASO tylko u "Pana Kazia" Nie powiem było taniej bo z częściami kosztowało mnie 650 zł.
Wszystko było ok. Jednak ostatnio gdy spadła temperatura coraz gorzej zapala silnik.
Kontrolka grzania świec niby świeci dłużej jednak potem dopiero 2 lub 3 próba zakręcenia silnikiem przynosi skutek co oczywiści kończy sie czarną chmurą z tyłu samochodu.
Pan Kaziu rozkłada ręce bo zwala winę na komputer.
ps. Sprawdzenie świec żarowych z akumulatorem są OK
Prosze o jakieś rady jak moge rozwiązać ten problem.
Zawsze pytam klientów, czy dokonywano wymiany paska zębatego. W większości przypadków wiadomo o co chodzi. Znaczi robione farbą, lub ryski na obudowach. O korekcjach kółek nie ma co mówić, bo w większości przypadków nikt tego nie robił. Niestety w nowoczesnych konstrukcjach to się nie udaje.Natomiast niedokręcanie śrubki centralnej to chleb powszedni..
Ostatnio miałem na warsztacie "Golfa" z silnikiem 1Z. Śrubę odkręciliśmy zwykłym kluczem oczkowym. :shock: (łeb śruby nosił wyraźne ślady przecinaka) Dobrze, jeśli można to w porę opanować, bo w przeciwnym razie - masakra :!:
Zawsze pytam klientów, czy dokonywano wymiany paska zębatego. W większości przypadków wiadomo o co chodzi. Znaczi robione farbą, lub ryski na obudowach. O korekcjach kółek nie ma co mówić, bo w większości przypadków nikt tego nie robił. Niestety w nowoczesnych konstrukcjach to się nie udaje.Natomiast niedokręcanie śrubki centralnej to chleb powszedni..
Ostatnio miałem na warsztacie "Golfa" z silnikiem 1Z. Śrubę odkręciliśmy zwykłym kluczem oczkowym. :shock: (łeb śruby nosił wyraźne ślady przecinaka) Dobrze, jeśli można to w porę opanować, bo w przeciwnym razie - masakra :!:
To wlasnie tak jest jak sie chce zaoszczedzic pare zlotych. :x
I zrobic naprawe u pana Kazia, ktorego wiedza jest rownie "bogata" jak wyposaznie jego szafki z narzedziami. :evil:
Z drugiej strony klientela rzadko kiedy orientuje sie w temacie i nie wie, ze do wymiany rozrzadu poza doswiadczeniem trzeba miec odpowiednie narzedzia, "komputer", i znac procedure, dlatego oddaja auta w rece takich konowalow, bo jak wiadomo lista osob wyciagajacych lapki po nieuprawniona kaske jest spora. :x
Dzisiaj przywleczono kolejne autko "VW 1,9 Tdi 1Z".( w tym miesiącu trzecie) Auto przejeło się dniem bez papierosa i rzuciło palenie.
Jak myślicie co mogło być przyczyną :?: Oczywiście przeskoczył pasek rozrządu, ponieważ wymieniacz paska nie napioł odpowiednio napinacza sprężynowego. Ponadto rutynowe sprawdzenie kółka na wale korbowym wykazało niedokręcenie śruby centralnej i wyrobienie cięciwy, (śrubę odkręciliśmy P A L C A M I :!: :!: :!: ). To nie żart , tylko klient miał fart :twisted: . Niebawem zapodam foto.
Po wymianie kółka i śrubki oraz ustawieniu wałka, autko pięknie mruczy 8) .
Ponadto rutynowe sprawdzenie kółka na wale korbowym wykazało niedokręcenie śruby centralnej i wyrobienie cięciwy, (śrubę odkręciliśmy P A L C A M I :!: :!: :!: ).
Ufff - to rzeczywiscie klient uciekl spod siekiery. :twisted:
Witam, ostatnio w grudniu miałem ogromne kłopoty z zapalaniem (w zasadzie bez względu na temperaturę otoczenia). Był w warsztacie, zapala juz w miare normalnie, mechanik był bardzo małomówny, ale mówił coś o zmianie jakiś ustawień.
Wczoraj przy innej okazji inny mechanik podłączył do VAG-u, pocz.wtrysku 3.0. Po zgaszeniu i zapaleniu 6.8-7.0. Ponowna próba tez skacze między 6.8 a 7.0. Rozrząd wymieniany w ASO Plichta 12 kkm temu.
Czy Ktoś wie co może być przyczyną?
Komentarz